Niniejszy artykuł jest kontynuacją poprzedniego wpisu pt. Pozycjonowanie witryn internetowych – część 1.
Pozycjonowanie, a SEO
Jak już wspomniano wcześniej, pozycjonowanie polega na podejmowaniu działań, które powodują zajmowanie wyższych pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. Sprowadzają się one głównie do dostosowania ustawień strony lub sklepu pod algorytmy wyszukiwarek. W języku polskim, oprócz słowa pozycjonowanie, stosuje się zwrot SEO (skrót od ang. search engine optimization). Oba te wyrażenia nie oznaczają tego samego. Optymalizację dla wyszukiwarek internetowych (SEO) przeprowadza się na etapie tworzenia strony lub sklepu internetowego. Można powiedzieć, że jest to jedne z narzędzi stosowanych podczas pozycjonowania.
Na czym ono polega?
Podczas dostosowywania witryny do wymagań wyszukiwarek internetowych należy skupić się na trzech obszarach:
- Tekst- zamieszczona na stronie treść musi w jak największym stopniu wyjaśniać frazę ustawioną jako słowo kluczowe. Oprócz trzymania się poprawności językowej, tekst powinien zaciekawić czytelnika. Jeżeli chodzi o zadowolenie algorytmów wyszukiwarek to należy wplatać w zdania słowa kluczowe (nie nagminnie) oraz stosować krótkie i zwięzłe zdania.
- Optymalizacja witryny- opublikowane w rankingu pozycje są również oceniane pod względem poprawności działania. Szybkość ładowania zapewni odpowiednio dobrany hosting, natomiast wyświetlanie treści strony bądź sklepu zależy od poprawności kodu użytego do jej utworzenia. Na optymalizację wpływa też responsywność oraz zabezpieczenie witryny, np. certyfikatem SSL. Więcej o nim dowiesz się z tego artykułu-> Certyfikat SSL czyli zielona kłódeczka.
- Linkowanie zewnętrzne- występuje, kiedy użytkownicy Internetu używają linków do Twojej witryny podczas dyskusji na forach, recenzjach produktów, artykułach i wpisach. Pomoże to w pozyskaniu nowych odwiedzających, a tym samym- w zwiększeniu ruchu. Im większy ruch tym strona znajduje się wyżej w rankingach wyszukiwania. Oczywiście należy dołożyć wszelkich starań, aby link do strony nie został użyty w negatywnym kontekście, np. rankingu najgorszych firm, itp.
Audyt SEO - początek procesu pozycjonowania
Jak już wspomniano wyżej, Search Engine Optimization jest jednym z narzędzi stosowanych podczas pozycjonowania. Taki audyt wykonuje się po skończeniu projektowania strony internetowej lub sklepu. Pracując w systemie WordPress możemy zainstalować wtyczkę Yoast SEO, która służy do przeprowadzania takich sprawdzeń. Więcej o wtyczkach WordPress znajdziesz tutaj-> Najpopularniejsze wtyczki WordPress.
W momencie utworzenia nowej podstrony pojawi się okno dialogowe wtyczki, które należy uzupełnić:
- słowem lub słowami kluczowymi,
- opisem meta, który wyjaśnia słowo kluczowe.
W zależności od wersji wtyczki możemy dostać informację zwrotną o rzeczach, które należy poprawić, np. zbyt krótkim tekście, braku odnośników, źle dobranymi nagłówkami, itd. W miarę eliminacji błędów czerwone buźki zrobią się pomarańczowe lub zielone. Zieleń oznacza maksymalne dopasowania utworzonej strony pod algorytmy wyszukiwarek. Po audycie należy zastosować inne narzędzia pozycjonujące witryny, aby uzyskać lepsze miejsca rankingowe.
Potrzebujesz pomocy w pozycjonowaniu? Nie wiesz co jeszcze możesz zrobić, aby Twoja strona dotarła do jeszcze większej liczby użytkowników? Nasi specjaliści znajdą rozwiązanie dopasowane do Twoich potrzeb i oczekiwań. Skontaktuj się z nami w sposób, jaki Ci najbardziej odpowiada- telefon, mail lub formularz kontaktowy. Odpowiadamy zazwyczaj do dwóch dni roboczy, ale często dzieje się to szybciej.