Zadzwoń Teraz!

+48 725 974 106

Pozycjonowanie witryn internetowych – część 1

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowaniem można nazwać szereg działań podjętych przez administratora, dzięki którym witryny internetowe mogą osiągnąć wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Badania pokazują, że pierwszy organiczny wynik odwiedza nawet 40% użytkowników Internetu, natomiast tylko 1% z nich dotrze do pozycji znajdujących się na drugiej stronie wyszukiwarki. Znalezienie się na pierwszej stronie zwiększa szansę na pozyskanie nowych klientów. Należy pamiętać, że pozycjonowanie nie dotyczy tylko stron internetowych (np. firmowych czy blogów), ale również sklepów internetowych. 

Sposoby na pozycjonowanie witryn

Istnieją dwa sposoby, które administrator może zastosować, aby dana witryna znalazła się wyżej w rankingu wyszukiwarki.

Pay per click (PPC) – oznacza dosłownie „zapłać za kliknięcie”. Odnosi się to do płatnych kampanii reklamowych, w których dana witryna jest traktowana jako swoista reklama i wyświetlana zaraz na górze pierwszej strony w wyszukiwarce w sekcji wyników płatnych. Po utworzeniu kampanii algorytmy wyświetlają daną witrynę tym użytkownikom, których zapytanie zawiera te same lub podobne słowa kluczowe zastosowane w reklamie. Dopiero w momencie kliknięcia w link pobierana zostaje opłata od administratora strony, która może wynosić nawet kilkaset złotych w przypadku bardzo popularnych słów kluczowych oraz branż. Zazwyczaj jednak ceny te wynoszą od około 1 zł do 20 zł. Aby przeprowadzić skuteczną kampanię najlepiej poradzić się eksperta z tej dziedziny. Może zdarzyć się tak, że pomimo zainwestowania dużych pieniędzy w linki sponsorowane ruch w witrynie pozostanie taki sam – nie pozyskamy żadnych nowych klientów.

najpopularniejszych systemów reklamowych jest Google Ads. Więcej informacji o jego działaniu znajdziesz na  oficjalnej stronie internetowej dostępnej poniżej.

Dostosowanie ustawień witryny pod algorytmy wyszukiwarek internetowych. Po wpisaniu przez użytkownika hasła wyszukiwarka skanuje tysiące wyników wyszukiwania oceniając zawartą na nich treść. Im jest ona czytelniejsza dla algorytmów oraz pokrywa się z wpisanym hasłem, tym wyżej witryna znajdzie się w wyświetlonym rankingu. Wyniki te znajdują się zaraz pod reklamami i nazywane są wynikami bezpłatnymi, organicznymi lub neutralnymi. Utworzone zestawienie zawiera tylko najbardziej wiarygodne wyniki, które uzyskały najwyższą ocenę w ponad 200 kategoriach (tzw. czynnikach rankingowych). Pozycjonując w ten sposób stronę należy pamiętać o ciągłej aktualizacji ustawień pod algorytmy wyszukiwarek. Jest to dość pracochłonne i wymaga specjalistycznej wiedzy z zakresu pozycjonowania, więc w celu uzyskania lepszych rezultatów najlepiej poradzić się specjalistów.

Czynniki rankingowe wpływające na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania

  1. Historia – przykre sytuacje związane z atakami hakerskimi i wyciekiem danych spowodują obniżenie pozycji danej witryny.
  2. Zmiana nazwy – skutkuje powtórzeniem procesu oceny witryny przez algorytmy wyszukiwarki.
  3. Długość istnienia domeny w Internecie – witryny z dłuższym stażem są zazwyczaj wyświetlane wyżej, ponieważ przeszły więcej aktualizacji treści oraz zmian w jej strukturze (ciągły rozwój).
  1. Nawigacja – pomaga zorientować się w treści wyszukiwarce.
  2. Szybkość ładowania – pozytywnie wpływa na doświadczenia z użytkowania.
  3. Bezpieczeństwo – jego potwierdzeniem może być uzyskanie certyfikatu SSL lub utworzenie strony za pomocą sprawdzonego systemu zarządzania treścią i wykupienie hostingu u wiarygodnego źródła.
  1. Pochodzenie – linki pochodzące z witryn godnych zaufania (czyli znajdujących się wysoko w wynikach wyszukiwania) mogą pozytywnie wpłynąć na pozycję strony.
  2. Ilość – większa liczba linków jeszcze bardziej zwiększa szansę na wyższą pozycję.
  3. Tematy – linki muszą być powiązane z tematyką witryny, inaczej nie pomogą użytkownikowi w dowiedzeniu się czegoś więcej.
  1. Czas – jego ilość określa czy strona jest interesująca dla osób chcących dowiedzieć się czegoś więcej o szukanym haśle.
  2. Odwiedzone podstrony- ich ilość potwierdza lub zaprzecza atrakcyjności prezentowanej treści w witrynie.
  3. Komentarze – ilość komentarzy użytkowników również określa czy dana treść była interesująca lub nie.

Powyżej zaprezentowano tylko niektóre z czynników rankingowych wpływających na pozycjonowanie witryny. Należy również pamiętać, aby chęć zadowolenia algorytmów wyszukiwarek nie spowodowała utraty czytelności dla użytkownika Internetu, a może i potencjalnego klienta. Dlatego czasami warto poprosić o pomoc eksperta, który odpowiednio dobierze ustawienia oraz treść witryny w celu zaspokojenia potrzeb obydwóch podmiotów.

Jeżeli nie jesteś zadwolony z pozycjonowania swojej witryny, nie wiesz o co w tym wszystkim chodzi lub zastanawiasz się nad kampanią Google Ads? Napisz lub zadzwoń do nas, a my pomożemy rozwiązać najbardziej skomplikowane problemy związane z pozycjonowaniem 😉 Dodatkowo zachęcamy do zapoznania się z ofertą – może znajdzie się tam coś co dopełni Twoją witrynę?