Logo Kruczek WebHouse

Zadzwoń Teraz!

+48 725 974 106

Google Analytics

Google Analytics - co to takiego?

Jest to jedno z narzędzi służące do analizy zachowań użytkowników na stronie internetowej. Usługa została stworzona przez firmę Google i już od 2005 roku udostępnia ją bezpłatnie. Zebrane dane prezentowane są w formie wykresów dostępnych na różnych zakładkach. Dotyczą one, m. in.:

  • ilości odwiedzających w danym czasie,
  • elementów strony z największą i najmniejszą liczbą interakcji,
  •  ile czasu średnio spędza użytkownik na stronie,
  • z jakich urządzeń korzystają odwiedzający.

Podczas korzystania z tego narzędzia mogą pojawić się wątpliwości, czy gromadzone w ten sposób dane są wiarygodne. Odpowiedź mi: tak. Prowadząc własną witrynę internetową można śmiało korzystać z bezpłatnych programów, takich jak ten, które dostarczają sporo informacji. Rynek oferuje również płatne narzędzia do analizy danych, z których korzystają portale nastawione na ogromne zyski oraz zatrudniające najlepszych analityków. Warto jednak najpierw wypróbować Google Analytics lub inne, bezpłatne narzędzie, a jeśli nie spełni oczekiwań- skorzystać z płatnej wersji.

CHARAKTERYSTYKA RAPORTÓW

Powyższe informacje wyświetlane są na stronie głównej programu. Ciekawą opcją jest zakładka “Dostosowywanie”, gdzie administrator może ustawić wyświetlanie najpotrzebniejszych danych. Oprócz nich Google Analytics prezentuje następujące zakładki:

  1. Czas rzeczywisty– rozszerzona wersja danych ze strony głównej. Jak sama nazwa wskazuje, prezentuje ona informacje uzyskane od użytkowników, którzy aktualnie korzystają z witryny, np. jakie słowa kluczowe bądź strony przekierowały ich do nas.
  2. Odbiorcy– zakładka gromadząca wiedzę na temat osób odwiedzających, m. in. czasu spędzonego w witrynie oraz najchętniej klikanych elementów. 
  3. Pozyskiwane– zawiera nazwy witryn, które przekierowują użytkowników do naszej strony. Dzięki temu wiadomo, w jakim miejscu przeprowadzenie kampanii reklamowej przyniesie największy sukces.
  4. Zachowanie– zbiera dane o sposobie działania poszczególnych podstron. Czas trwania sesji, ilość odsłon, liczba odrzuceń- to tylko niektóre z dostępnych opcji.
  5. Konwersje– w tej zakładce administrator wyznacza cele, jakie chce za pomocą strony osiągnąć, a następnie sprawdza postęp w ich realizacji. Takim celem może być tworzenie ciekawych wpisów na blog lub stronę. Do określenia postępu w osiąganiu tego celu można użyć wykresu porównującego średnią długość trwania sesji uzyskiwaną w poszczególnych dniach przez okres miesiąca, kwartału, roku, itd. 

Instalacja Google analytics

Szczegółowe instrukcje odnośnie utworzenia konta Analytics, a następnie połączenia go z witryną dostępne są w Centrum Pomocy Google:  Konfigurowanie Analytics

Dla witryn tworzonych w systemie CMS: Konfigurowanie Analytics pod kątem witryny hostowanej w systemie CMS

Jeżeli napotkasz problemy podczas obsługi swojej witryny internetowej (nie tylko instalacja Google Analytics) to skontaktuj się z nami! Postaramy się rozwiązać dany kłopot oraz usprawnić działania strony bądź sklepu internetowego. Zapraszamy do bezpłatnego kontaktu za pomocą formularza kontaktowego dostępnego na naszej stronie 🙂