Co to takiego?
Jest to darmowy serwis udostępniony przez firmę Google pozwalające na obserwację trendów w wyszukiwarce. Po rejestracji w serwisie możemy sprawdzić jakie frazy były najczęściej wyszukiwane w danym rejonie na świecie oraz jakie było nimi zainteresowanie przez wybrany okres czasu. Uzyskane w formie wykresów dane są szczególnie pomocne m. in. podczas tworzenia artykułów na stronę internetową. Dodatkowo przedsiębiorca może dokonać rozeznania w zapotrzebowaniu na konkretne usługi lub produkty wśród docelowych konsumentów.
Rysunek poglądowy
Jak korzystać z Google Trends- przykład
Nasza firma (Kruczek Webhouse) specjalizuje się w projektowaniu stron internetowych. Po wejściu do serwisu Google Trends możemy wpisać w pierwsze okno hasło “projektowanie stron www”. Po kliknięciu przycisku odkrywaj wyświetli nam się podsumowanie zebranych danych z całej Polski. Jako pierwsze możemy zobaczyć zainteresowanie w ujęciu czasowym, gdzie wyraźnie widać, że hasło to było wyszukiwane najwięcej razy nocą- od północy do godziny 9:00. Wartość 100 oznacza, że dane hasło było najpopularniejsze, natomiast 0, że nie było wyszukiwane.
Zainteresowanie według podregionu pozwala na identyfikację województw, z których dokonywano wyszukiwań hasła. W tym wypadku widać, że najwięcej zapytań pochodzi z województwa łódzkiego, natomiast najmniej z warmińsko – mazurskiego, dolnośląskiego i podlaskiego (niewidoczne na rysunku 2).
Porównywanie różnych wyrażeń- przykład
Opcja dodania wyrażenia do porównania pozwala nam porównać która z fraz jest bardziej wyszukiwana w danym rejonie. Aby kontynuować poprzedni przykład, dodamy wyrażenie “tworzenie stron www”. Możemy zaobserwować, że wykresy zmieniły się znacząco. Na rysunku 3 widać, że więcej osób wyszukiwało “projektowanie stron www”, a rozkład fraz na poszczególne województwa przedstawia rysunek 4. Kolor szary oznacza, że mieszkańcy województwa nie wyszukiwali żadnego z powyższych zdań.
Jakie informacje z powyższych wykresów płynną do pracowników firmy Kruczek Solutions?
- Większą liczbę wyszukiwań odnotowało hasło “projektowanie stron www”. Dopasowując do niej SEO naszej strony lub ogłaszając ofertę usług mamy szansę na dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów w Polsce.
- Skupiając się na województwie Śląskim, gdzie siedzibę ma nasza firma musielibyśmy zastosować drugą frazę, czyli “tworzenie stron www”.
- Zwiększając marketing w województwach Podkarpackim oraz Łódzkim również możemy spodziewać się większego zainteresowania naszymi usługami, ponieważ najwięcej wyszukiwań pochodziło właśnie z tych rejonów.
Zainteresował cię artykuł, jednak nie do końca orientujesz się w temacie? Chciałbyś wypróbować Google Trends, ale napotkałeś problemy z rejestracją? Nie martw się, skontaktuj się z nami! Staramy się rozwiązać każdy problem naszych klientów, nawet ten najbardziej beznadziejny 😉 Wybierz opcje kontaktu: formularz, mail lub telefon, a my postaramy się odpowiedzieć najszybciej ja to tylko możliwe (zazwyczaj jeszcze tego samego dnia)!