Prowadząc własny biznes musimy zdecydować w jaki sposób chcemy przedstawić oferowane przez nas produkty i usługi. Wiadomo, że im ciekawszy znajdziemy na to sposób, tym większa szansa, że zdobędziemy więcej klientów. Pierwsza sposób polega na zaprojektowaniu przyciągającej wzrok strony głównej, gdzie zawrzemy najważniejsze informacje o nas, naszej firmie oraz produktach/usługach. W celach marketingowych możemy się posłużyć stroną docelową (tzw. Landing Page)– jest to opcja alternatywna. Która z nich jest lepsza?
Strona główna
Posiadają ją wszystkie strony internetowe. Zazwyczaj streszcza ona najważniejsze informacje o prowadzonej działalności. Rozwinięcie poruszanych wątków (np. oferowane produkty) znajduje się na osobnych podstronach. Strona główna ma zachęcać odwiedzających do zapoznania się informacjami znajdującymi się na kolejnych podstronach, a w najbardziej pożądanym przypadku- nakłonić do skorzystania z oferowanych usług. Należy pamiętać, aby umieszczać na niej najprzydatniejsze informację oraz grafikę. Inaczej strona będzie nieczytelna i rozproszy uwagę internautów, którzy opuszczą witrynę bez podjęcia jakiejkolwiek interakcji z nią.
Landing Page
Składająca się z jednej strony docelowej (tzw. landing page). Najczęściej opiera się ona na grafice, która ma przyciągać uwagę użytkownika oraz zawierać elementy typu call-to-action. Choć na takiej stronie znajduje się zwykle niewielka ilość tekstu, jej głównym celem jest nakłonienie użytkownika do podjęcia konkretnej akcji– może to być złożenie zamówienia, zapisanie się na newsletter, pobranie materiałów lub dokonanie zakupu. Landing page jest szczególnie polecany dla osób, które chcą w prosty i przemyślany sposób promować konkretny produkt lub usługę. W połączeniu z kampanią reklamową może znacznie zwiększyć szanse na pozyskanie nowych klientów i zwiększenie sprzedaży.
Która opcja jest dla mnie?
Jeżeli posiadasz już własną witrynę internetową to masz również stronę główną. Ciekawie wykonana przyciągnie potencjalnych klientów szukających produktów i usług z różnych branż. Równolegle ze stroną internetową można prowadzić kampanie reklamowe.
Landing Page jest jednym ze sposobów na prowadzenie kampanii reklamowej. Sprawdzi się w firmach oczekujących na szybką rejestrację użytkowników lub rozpoczęcie przez nich zakupu. Najlepiej sprawdzi się w takich branżach organizujących wydarzenia lub podróże, sprzedających artykuły sportowe, ubrania oraz elektronikę.
Zaufaj nam, czyli specjalistom z firmy Kruczek WebHouse! Pasjonujemy się tworzeniem niepowtarzalnych stron internetowych dopasowanych do rodzaju prowadzonego biznesu. W naszej ofercie znajdziesz również strony docelowe (Landing Page). Zapraszamy Cię również do zapoznania się ze wszystkimi usługami i produktami 🙂